Vanlig torsdag

Har egentligen inte så mycket att berätta. Det har varit en helt vanlig torsdag...., vad nu det innebär??

Trädgubben gjorde opp med mig igår att han skulle komma kl.10 idag. Hursomhelst, vid halvniotiden så ringde han på min mobil och sa att han var på väg "är du hemma?". Nej, naturligtvis är jag inte det, de flesta vanliga människor är ju på jobbet och även jag. Dessutom var jag mitt i en lektion så jag kunde ju inte bara sticka ifrån. Därför fick jag ringa min käre make som gjorde en snabb utryckning.
Nåja, upplösningen blev ändå bra. Han kommer och sågar ner eken och lärkträdet nästa fredag eftermiddag, då jag och Anders är i Italien. Vi får hjälpa grannarna helgen därpå med att ta reda på "virket". Bara det blir nog ganska slitsamt skulle jag tro.

Ganska varmt och skönt när jag kom hem, så därför började jag att olja in trädgårdsmöblerna ute på altanen. Jag hann med bordet och en stol. Förhoppningsvis blir det skapligt väder imorgon så att jag kan fortsätta då. Väderprognosen framöver ser inget vidare ut så det verkar som om det kommer att dröja innan vi kan inviga altanen på riktigt.

Jag ser fram emot när vädret är så här:


och så här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0