Slutet på terminenstress

Ja, jag vet att det var länge sen som jag skrev i bloggen nu. Men just nu är det vad det står i rubriken SLUTETPÅTERMINENSTRESS!!!
Dessa sista veckor i skolan ska allt hända. En massa saker ska göras klart, arbeten ska lämnas in och betyg ska sättas. Plus att jag själv också ska försöka ro i land med den sista uppgiften i kursen som jag läser. Jag vet bara inte hur jag ska hinna!!??
Dessutom är jag med i en kör som ska vara med i Karlstad på torsdag kväll i "Körschlagern", en tävling som vi också var med i ifjol. Till detta hör att man bör kunna, åtminstone en, en av låtarna utantill. Jag begriper inte att det ska vara så svårt att lära sig en sångtext utantill nuförtiden, är det åldern månne????

I går kväll unnade jag mig i alla fall att ha lite kul och kopplade av med åtta av mina trevliga och förtjusande kvinnliga kollegor.
Annelie hade hyrt en bastutunna som vi njöt i och därefter doppade vi oss i det ca 15-gradiga vattnet i Spekedtjärnet. Det var faktiskt sköööööönt! Men innan dess hade vi gått en rask promenad på 45 minuter och fått en välbehövlig välkomstdrink med tillbehör.
Efter bastu och bad åt vi allt det goda som vi tillsammans hade åstadkommit och tagit med oss. Det var länge sen som jag tyckte att mat kan smaka så gott!
TUSEN TACK ANNELIE OCH ALLA NI ANDRA FÖR EN MYCKET TREVLIG OCH KUL KVÄLL!

I dag har jag och Anders varit ute och åkt på vägar som man sällan åker på. Jag minns när jag som barn  ofta var ute och åkte på söndagarna bara för nöjes skull. Ibland var det med mamma och ibland med grannens barn och mamma. Bensinen var väl antagligen inte så dyr då heller.
Efter besök hos svåger och svägerska i Sunne så åkte vi runt Fryken, mellan och nedre. Vi åkte förbi Mårbacka ända ner till Kil och sedan 45:an upp mot Sunne igen för att därefter åka mot Arvika över Fryksdalshöjden. Sedan åkte vi till vänster i Vikene, mot Edane, för att avsluta hemfärden över gamla arvikavägen över Ålgården och Bålgård.
Vädret var sådär underbart fint som det bara kan vara i maj månad. Den där färska, skira ljusgröna färgen mot en blå himmel och vajande svenska flaggor, som flaggade för alla mödrar idag.


Så här såg det ut med ek och lärkträd innan vi åkte till Italien.

Vy över stranden i Positano där vädret tyvärr satte stopp för ett dopp.

Vy från restaurangen i bergen med panorama över Positano.

Guiden i Pompeji tog denna bild av hela gruppen (Viola saknas?)

Så här fint blev det när ek och lärkträd blev borta!

Glada kollegor efter promenad som förbereder sig inför bastun.

Ulrikas och Cecilias premiärdopp 29 maj 2010 i Spekedtjärnet.. Heja, heja!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Tack för besöket! Trevligt! Undra om du feck nön mat inna denna långa bilfärd... hmm. Ha dä! Å välkommen åter, hoppas att vi snart har ännu mer att visa. =)

2010-05-30 @ 22:56:02
Postat av: Cicci

Konstigt... kommentera nyss men nu var den borta... TACK själva för besöket, dä va trevligt. Frågan är: fick du nån mat när du fick dig en sån lång biltur??? Kom även på nu att vi glömde ju öppna vår present som vi fick av Er, vi har sparat den för att öppna när Ni var här å nu glömde vi bort det ändå... Å så glömde O ge A några papper så vi får nog snart ses igen. =) Förhoppningsvis har fler saker hänt här hemma då. Tjo!

2010-05-30 @ 23:27:04
Postat av: Cicci

å dä kom bägge kommentarerna... detta mä datorer dä ä bra könstigt dä, de lever sitt egna liv de! =)

2010-05-30 @ 23:28:05
Postat av: Elin

Ser härligt ut mammsen!

NU får du allt ta och uppdatera lite!

Förstår att det är mycket i skolan nu.

Men snart har du ett helt sommarlov framför dig!

Jag saknar dig, snart ses vi!!!

2010-06-04 @ 05:58:02
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: pår

hej lonely majsan

2010-12-17 @ 11:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0