Plugg, lunch ute och promenad

Idag var det ju meningen att "trädgubben" skulle komma.... men icke. Han ringde i morse och sa att han inte hade tid idag och vill komma imorgon istället, så okej då. Men det hade ju varit bra om han hade ringt igår istället så hade jag kunnat sova åtminstone en halvtimme längre.

Idag kom Erika till mig och vi jobbade på riktigt flitigt med vår nästa inlämningsuppgift. Som belöning åkte vi och lunchade på Jennys. Stekt strömming, mos med skirat smör och lingonsylt.....Jättegott!

Mormor kom strax efter att Erika åkt. Hon hade varit på sjukhuset och röntgat knäna. Tyvärr är väl detta något som ligger i släkten, eftersom jag också har ont, särskilt i det högra, i mina knän ibland.

Därefter gick jag min stavpromenad i skogen och invigde den nya CD-spelaren och fortsatte att lyssna på min bok. Jag har lyckats slita ut två stycken freestyles innan. Men den här var lite dyrare och är specialanpassad för just talböcker, om nu det hjälper? Vi får väl se........ Men det är två års garanti på den i alla fall.
Nu har det verkligen torkat upp ordentligt i skogen och jag kunde gå torrskodd nästan hela vägen. Det är fint i skogen nu på våren och egentligen så är det ju synd att lyssna på en bok när det är sådan fart på fåglarna.

Nu ser jag fram emot att veckan snart är slut och att det är bara drygt en vecka kvar tills vi ska åka till Italien. Jag hoppas att askeländet från Island håller sig borta så att inte den ställer till något, men det tror jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0