Mycket nyttigt idag

Idag var mina kurskamrater Erika och Maria här och vi var mycket flitiga och hann göra klart vår inlämningsuppgift och skicka in den. Det kändes väldigt bra för nu kan vi ta ledigt över Kristi Himmelsfärdshelgen med gott samvete.
Vi firade med att åka till Jennys och äta lunch, stekt fläsk med raggmunk och lingonsylt. Det äter man inte varje dag och det smakade mycket bra.

Fick åka till skolan och ha en engelsklektion med mina nior sista timmen. För att vara deras sista lektion innan långledig helg så jobbade de faktiskt ganska koncentrerat och tyst.....!!?? Kan det ha berott på att både jag och Lotta har tillrättavisat vissa av dem, månne......???? Nåja, jag tycker om dem iallafall, även om barnsligheten drar iväg lite för mycket ibland.

Mellan 16.00 och 18.30 fick vi en föreläsning på Taserudsgymnasiet i aulan där. Den handlade om "Kim i korridoren", om vilka befogenheter man har som lärare i svåra situationer som kan uppstå med elever i skolan. Dvs bl a om man får ta hand om mobiltelefoner och när man får "ta i" eleverna. Det är minsann inte så lätt att veta, ska ni veta!!! Faktiskt ganska klurigt när det gäller att fatta snabba beslut i svåra situationer. Men föreläsningen var väldigt bra och matnyttig! Det är ju vår arbetsvardag som det handlar om!

Imorgon, som jag egentligen har ledigt för studier, så har vi studiedag. Men jag ska vara med eftersom vi engelsklärare ska hjälpas åt med bedömning av NP-uppsatser. Vi hjälptes åt med detta även ifjol och tyckte att det var värdefullt, så därför ska vi göra på samma sätt i år. Detta är ett värdefullt arbetssätt som också höjer kvaliteten på våra bedömningar.

Ikväll ska jag lägga mig tidigt och ta igen lite sömn från i går natt. Då vaknade jag nämligen kl 03.00 och kunde inte somna om. Först en timme innan jag skulle gå upp somnade jag till. Därför känner jag mig ganska groggy och har huvudvärk nu, p g a för lite sömn antagligen. Sömnen som gick förlorad i går natt ska alltså, till en del ialla fall, tas igen inatt.

Kommentarer
Postat av: Elin

JAG FICK PAKETET IDAG!!

Det kom direkt efter att jag skrev till dig, här är det inga postavier som kommer, utan här levereras paketet direkt till dörren :)

Busig som jag är så har jag faktiskt öppnat det nu ikväll, men det var till 50 procent pga David ville det (lillkillen), haha :D

Och OJ vad fint! TACK TACK TACK älskade mamma och pappa!!!! <3

Vi hörs imorgon mamsi <3 <3

2010-05-12 @ 02:20:11
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0