Förberedelser

Mina förhoppningar om att kunna sitta på altanen på valborgsmässoafton gick om intet eftersom det var iskallt och spöregnade på kvällen. Det blev därför fåtöljen framför TVn istället.

Under helgen har både jag och Anders förberett oss för att vara klara med en del jobb innan vi ska åka till Italien nästa vecka. På fredag, den 14 maj, bär det iväg med flyg från Torp i Norge till Rom. Sedan ska vi åka minibuss ner till Amalfikusten och Positano. Det ska bli sååååå härligt!

På lördagen jobbade Anders med att göra klart de sista deklarationerna och jag satt och rättade klart uppsatserna i engelska.
På söndag kunde vi med gott samvete gå premiärrundan på golfbanan. Det blev bara nio hål men det kan å andra sidan räcka första gången. Banan är väl inte tipptopp när det är så tidigt på säsongen men ändå ganska OK. Spelet kunde väl ha varit bättre men det går inte att ha alltför höga förväntningar så här tidigt på säsongen.

Vi kunde också olja klart golvet på altanen i söndags så nu väntar vi bara på värmen så att vi kan göra klart där för att sitta och njuta.
Den här sommaren har vi inte så många projekt inbokade som väl är. Vi målade huset, nästan klart, förra sommaren, men har en liten bit kvar på västsidan. Det är nog i princip det som vi bör göra i år. När man har hus så finns det alltid något att göra. Men jag tycker att det är roligt. Eftersom jag jobbar mycket med både människor och papper i mitt vardagliga jobb så gillar jag att få göra något praktiskt där man jobbar med kroppen i stället på min fritid. Därför är det inte fel att ha något projekt varje sommar.

I morgon, onsdag, kommer min studiekamrat Erika hit till mig. Vi ska planera för nästa inlämningsuppgift i kursen. Men därförinnan så ska vi ta emot en man som ska undersöka om han kommer att anta jobbet med att ta bort en stor ek och ett stort lärkträd hos grannarna. Vi har lovat att bekosta detta om vi bara får tillåtelse att ta bort träden. De är stora, torra och riktiga skräpträd! Så förhoppningsvis kan vi därigenom slippa en hel del jobb med att kratta eklöv och barr hela vintern och stor del av våren. Dessutom så lägger sig eklöven i hängrännorna så att vattnet inte kan rinna fritt och det bildas jord i dom. Ingen blir gladare än vi om vi får ta bort de eländiga träden! Det blir spännande att höra vad mannen säger om uppdraget, som jag antar inte blir det lättaste, och dessutom hur mycket det kommer att kosta!!???

Här får ni i alla fall se två lyckliga pojkar, Elis och Oscar, som gillar sin nya rutschkana:



Kommentarer
Postat av: Elin din dottiir

Herregud, snöö igår?!

Jadu, jag är förvånad över klimatet här, vid åtta tiden i helgas kunde man gå i shorts och t-shirt och det kändes lite som medelhavsvärmen på kvällen, lite sådär klippgt. HÄRLIGT, jag är inte gjord för sveriges kalla klimat, så jag är glad att jag fick en tidig vår/sommar.



GÖTT att ni äntligen får bort de jäklans träden hos Perssons, haha. Det var på tiden!

I höstas sa Peter att de skulle ta bort dem så fort jag flyttade :P HAHA: Så det stämmer ju.

Härligt att se Oscar och Elis, saknar dem! Vart är rutchelkanan (stavar fel med flit) anlagd?



Nu väntar jag med spänning på paket, snaaart fyller lilla Elin vuxen!

(man blir vuxen är man fyller 20 va?)



Kramar från dottir

2010-05-05 @ 04:28:46
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0