Vårsolens konstiga effekt

Visst är det skönt med våren på gång och den värmande solen. Men det verkar som om den har en konstig effekt på mig. Jag känner mig både pigg och trött av den. Samtidigt som jag tycker att jag har mer energi än förut så kan jag inte komma mig för att göra mer än förut, konstigt eller hur??

Igår, torsdag, t ex så kunde jag åka hem lite tidigare än vanligt och hade nog tänkt mig att försöka sätta mig med de väntande uppsatserna i svenska. Gjorde jag det då? Nej, istället gick jag och la mig på sängen och löste lite sudoku tills ögonen föll ihop.
Jag tänkte t o m skippa körövningen idag eftersom jag kände mig så down. Men som tur var så blev jag piggare efter ca 20 min sömn och tur var väl det. Våran körledare Marie är ett riktigt vitaminpiller som kan få vem som helst pigg och glad igen. Nu blir det ingen körövning på två veckor eftersom hon kommer att ha fullt upp med föreställningen Sweeney Todd på Ritz som har premiär nästa fredag den 19 mars. Den tänker jag absolut gå och se på. Vi vet nog inte här i Arvika hur gynnade vi faktiskt är som har en så fin musikhögskola och duktiga elever som ser till att kulturutbudet berikas betydligt.

Efter jobbet idag gick jag in på konsum och köpte sushi i charken. Detta ska jag kalasa på i kväll till På spåret, mums! Va kul att det äntligen finns att köpa i Arvika!!!! Sen får vi se om det är lika gott som sushin som jag tidigare ätit i Karlstad och Stockholm!!??

I väntan på den riktiga våren och golfsäsongen så kommer här några bilder att gotta sig åt:


Från golfresan i höstas


Djurgårdsbron i Stockholm
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för att du tröstade mig förut mamma!

Det är när saker och ting går fel och skiter sig som man längtar hem. Buhuu.. :(



Du får berätta om Sweeney Todd är bra! Har varit på musikal ikväll, the beauty and the beast, skit bra! :)



Smakade sushin bra? :D



Älskar dig! Puss!

2010-03-13 @ 04:05:16
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: erik

Her i stoke er solen som loes forra veckan nu borta. Bara moln overallt, men inget regn ennu :) kram /erik

2010-03-13 @ 23:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0