Vårsol, tulpaner och en aning om vår

Även idag har vi fått känna vårsolen värma och ett svagt hopp om ett liv efter vintern tycks komma närmare.......SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT! Jag kände mig riktigt cool idag när jag gick till skolan i eftermiddags i mina nya snygga och stora Michael Kors-solglasögon (halva priset på rean).
Sista lektionen idag skulle vi träna inför NP i engelska, trodde jag. Ett smått kaos utbröt när eleverna hellre ville använda tiden till att (äntligen) besämma sig för och beställa skoltröjor och byxor. Hur dom ansvariga fick någon ordning på detta är mig en gåta. Jag är bara sååååååå glad att jag lämnade ifrån mig jobbet i tid.
Lite smått kaos tycker jag också att det är bland oss lärare nu när vår ordinarie rektor är hemma och är pappaledig. Skönt för honom men sorgligt för oss....... men vi är för det mesta vana vid att klara oss själva så det ska väl gå bra det också.

Innan dottern for iväg över Atlanten så hade hon ett avskedsparty för sina kompisar. Hon fick flera buketter med tulpaner som dessbättre jag har fått glädje av veckan efter hon åkte. Det var tulpaner i olika färger och så många att den stora Alvar Aalto-vasen var som klippt och skuren. Turligt nog tog jag kort på buketten, bara se här så vackert!



Här kommer ytterligare en vacker vinterbild från arvikatrakten:



Det är maken som står därborta under snötyngda grenar!

Är det sådan här mat som du äter over there Elin, eller varför har du tagit denna bild?



Slutligen en bild på vår dumma katt Ivan som gillar att lufta magen!


Kommentarer
Postat av: Elin

Åhw. Fina tulpaner, det var ju tur att någon av oss fick njuuta av dem! :)

Angående bilden på nötbullen och chokladen.. BLOGG BILD. Det är en skada att ta kort på allt man ser (se bloggen ), såå.. nu vet du varför, det ger ju bara dig en ännu mer inblick in min vardag (som visserligen utspelades i Arvika då den bilden togs, haha).



Saknar Ivan. Ohw.. familjen kanske skaffar hund i April här, HOPPAAAAAS!

Idag är en bra dag här i USA, känns skönt!



Tänker på er!

Går det åt mindre mat nu när jag inte är hemma längre? :)

(dvs ingen som lägger i onödiga matvaror i kundvagnen?!).



P o K /dottir

2010-03-10 @ 03:15:22
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: Elin

Förresten.. Michael Kors solglasögon?! Nu blir jag avis..

2010-03-10 @ 05:08:18
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: kim

men hej :) vad kul att du har börjat blogga :) det här ska jag läsa :D hihi. /kim

2010-03-10 @ 11:12:39
URL: http://kiimblombeerg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0