Sweeney Todd, vårvärme och arbete

Idag har vi underbart vårväder här i Arvika. Jag ska snart gå ut och sätta mig i lä i solen för att fortsätta att rätta mina elevers svenskuppsatser, förena nytta med nöje alltså.

Igår var jag och Anders på premiären på Sweeney Todd på Ritz. Så jäkla bra, alltså!! Jag kan verkligen rekommendera alla att gå och se den. Vi har fruktansvärt proffsiga och duktiga elever på Ingesunds musikhögskola och ska verkligen vara stolta över dem. Allting var superbra, från skådespeleri, sång, musik, ljud och musiksättning. Och vilka smarta lösningar de hade kommit på för sceneriet....! Jag tänker inte säga mer än, GÅ OCH SE FÖRESTÄLLNINGEN! Den spelas hela nästa vecka t o m lördag.
PS: Jag känner också en speciell stolthet eftersom orkestern leddes av min körledare Marie, BRA JOBBAT MARIE!

Som sagt så verkar våren nu äntligen ha kommit hit, SKÖÖÖÖNT! Jag hoppas att den är här för att stanna också! Jag ska försöka att hinna med lite mer än bara jobb idag och ta en härlig promenad senare i eftermiddag. Det får bli min belöning.

Fick en idé när jag var inne i Elins rum förut idag och plockade i lite kläder och dylikt. Till sommaren så kommer rummet att stå tomt och dessutom har vi en friggebod med en våningssäng som också står utnyttjad. Kanske man skulle höra efter om det finns intresse för inackordering under Arvikafestivalen. Det kunde ju faktiskt kunna vara lite trevligt med att ha lite ungdomar omkring sig nu, när alla våra är utflugna.



Kommentarer
Postat av: sofie

Hejhej.

Pappa ska flytta till karlstad, det var därför jag kollade på lägenhet där. Jag ska gå på bildestet på solberga förhoppningsvis.

/sofie

2010-03-20 @ 19:26:28
URL: http://inala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0