"Marssnö är fåragö"

Detta vet jag att min mamma brukar säga när det kommer rejält med snö i mars. Säkert något som står i den gamla bondepraktikan skulle jag tro. Inte speciellt kul att vakna upp till snöflingor stora som dasslock. Men som sagt det är säkert bra och hjälper till att ta bort den gamla snön snabbare förhoppningsvis. Men nu visar termometern på minus så det verkar nog som om våren låter vänta på sig ett tag till.

I övrigt har vi varit duktiga idag och kört bort en massa återvinning som legat lagrat i garaget ett tag. Dessutom hade vi en hel del pant. En sväng förbi Erik gjorde att den pengen späddes på förutom allt som var kvar efter Elins avskedsfest. Hur många var ni egentligen????

I morgon har vi studiedag så eleverna är lediga, inte vi lärare dock! I vanliga fall börjar inte jag förrän 9.55 på måndagar men i morgon måste jag vara där till 08.00. Men det ska bli skönt att äntligen få bli klar med de nationella proven i svenska. Jag och en kollega ska hjälpas åt med rättningen och bedömningen, det blir bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0