Ledig dag och vaknade tidigt

Fastän jag varit ledig idag och dessutom sovit sisådär de senaste nätterna så vaknade jag tidigt!!!???? Men som sagts av någon vis filosof (?) "morgonstund har guld i mund"!!! Jag har hunnit med en hel del idag, även om jag inte hann att städa. Eller, var det så att det som jag inte kände så stor lust inför att göra lät jag helt enkelt bli???? Det var frågan! Hur som helst så lär ingen ta städningen från mig så jag får väl ranta mig upp även imorgon i skaplig tid för att försöka röja undan det värsta. Eftersom vi inte knappt ska vara hemma alls under helgen så är det väl inte så himla noga med städningen, det är mest för den egna självtillfredsställelsen!
Det är konstigt! Det kan gå ett halvår utan att man gör något kul eller är bortbjuden på något. Vi sitter mest framför TVn och glor varje helg. Men så helt plötsligt, i alla fall i år, så är vi bjudna på tre kalas under samma helg. Vi ska bort både skärtorsdag, påskafton och påskdagen. Jag kommer säkert att vara som ett vrak på måndag!

Gick in på Resia och listade mina önskemål för Tove så fick hon sitta där vid sin dator och ta fram några bra förslag på NY-resor. Hon är ju expert på detta som för en annan kan ta en evighet att få klarhet i!

Därefter så strosade jag omkring lite i affärer i en i övrigt ganska tom stad. Det var fullt pådrag på torget, då menar jag att där var en massa försäljare som inte brukar vara där en vanlig onsdag, men det var knappt några människor ute. Kanske lugnet före stormen?? Det är ju imorgon på Skärtorsdagen som invasionen brukar ske.

Åkte ner till Palmviken, och då förstod jag var alla människor befann sig. Det var nästan fullt på parkeringen och mycket folk både på ICA och Konsum! Alla tänkte väl som jag, det är bättre att handla idag när det är lugnt för i morgon vet man ju hur det blir.

Kom hem, plockade in varor och åt lunch! Sedan tog jag med mig blombuketten som jag köpt och gick hem till Lisbeth för att pigga upp henne i hennes konvalescens. Hon blev opererad för en vecka sedan och är sjukskriven i tre veckor, stackarn.

När jag kom hem stod valet mellan: städa idag och plugga imorgon eller plugga idag och städa imorgon varvid jag bestämde mig för det senaste. Lade mig tillrätta i soffan och hann väl läsa tre sidor kanske och sen sov jag. Ja, så är det när man inte får sova på natten så tar man igen det på dagen. Kanske det är därför som jag är så pigg nu istället när klockan snart är 23.00?? Nej, nu får jag sluta med de här grubblerierna och gå och sova (ialla fall försöka).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0