Kursjobb och promenad

Idag var min kurskamrat Erika hos mig och vi jobbade på effektivt med diskussion och grupprapportering fram till 14.30. Vi kände oss väldigt nöjda med vårt arbete och konstaterade att läsandet och diskuterandet blir mycket lättare när man jobbar tillsammans.

Sedan hann jag gå ut i det vackra vårvintervädret och gjorde först ett fikastopp hos Karin W och sedan ett toastopp hos mor. Stackars mamma som blivit förkyld igen och som kraxade som en kråka när hon pratade. Tyvärr kunde hon inte vara tyst då jag var där så jag tror att hon var ändå hesare när jag gick därifrån.

Erika kommenterade min Omega 3-burk som står framme på bänken i köket och som jag fått för mig att det är bra att ta varje dag. Döm om min förvåning då jag i kvällens Uppdrag granskning på SVT fick veta att fiskoljan i mina tabletter kommer från fisk som tas upp att marockanska fiskare i ockuperat fiskevatten i västsahara där folket i gengäld svälter. Men det värsta är att de ansvariga företagen som utvinner oljan i Norge samt företaget i Sverige, Cederroth, känner till detta. SKANDAL! Det blir till att bojkotta företaget eller ta reda på, nästa gång som jag ska köpa tabletter, varifrån oljan kommer.
Läs mer om detta här:
http://svt.se/2.129375/1.1920449/flyktingarnas_fisk_saljs_som_halsokost_i_sverige?lid=puff_1920459&lpos=rubrik 

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad trevligt att ni kör på igen!

Synd att jag inte kunde vara eran personliga kock idag! :)



Fikapaus låter härligt. Hur varmt har ni det nu? :D



Angående det där med fiskoljan.. OJ? Då är ni nog ganska många som hamnat i det där lurendrejeriet. Du får omedelbart slänga det där tycker jag och köpa bra grejer som inte skadar någon.

Du ska se medicinhyllorna i affärerna här... Måste nog ta kort på det någon dag bara för att :P



Tack för alla fina kommentarer, mamsi! Blir jätte glad! Jag älskar dig! P o K / dottir

2010-03-11 @ 04:29:19
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0