Kursavslutning och shopping på stan

Idag har jag både gjort nytta och även hunnit med nöje!
Gick upp samtidigt med maken, kl. 7.30, så jag kunde jobba med kursuppgiften och blev klar reda 10.30. Jag kände mig riktigt nöjd med detta!
Tog cykeln ner på stan och besökte biblioteket, Sunday Café och Lindex. Just i denna ordning.
Det är skönt att snö och is är borta från vägarna nu så man kan ta cykeln. Men det är ganska grått väder och lite kyligt ute. Men bara solen kommer nu så småningom så blir det nog fart på våren.
Jag hade egentligen inte tänkt att handla något, men som det oftast är med mig så är det just då som jag hittar kläder som jag vill ha. Tog ett spår in på Lindex och fann en snygg blusjacka/tunika i turkos (min färg) och några linnen. Dessutom köpte jag ett par jeansleggings som är sköna att ha under alla slags tunikor.
Passade även på att fota den nya bowlinghallen/puben vid The Roof som, hör och häpna, öppnar i morgon????? Antagligen måste de som jobbar med den jobba i natt också, för det ser inte alls klart ut. Se bara själv!



Kläderna jag köpte idag:



Se här vad lite snö det är kvar nu:



och min solhörna går faktiskt att använda bara solen vill komma:


Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt att du inte har mycket kvar av kursen nu! Hoppas den kommer ge dig något , men det tror jag :D Kan säga att många är imponerade när jag säger att du ännu en gång plockat upp skolböckerna, duktig du mamma, ambitiös! :D



OJ, Sunday/baren klar?! Ser förjävligt ut, får hoppas de röjer lite till va?! :D Kul att du tog kort och uppdaterade mig, det är sunday och olssons brygga jag kommer sakna det här året (förutom alla nära och kära förstås!).

Shoppingen såg bra ut, turkos och rosa är SÅ vi! :) Fina mammsen!



Måste dock tillägga att jag är glad att snön är borta här på long island, för usch vad osmakligt och jobbigt det såg ut, haha! jag är nog ingen vintermänniska. Idag lyser solen här igen, får hoppas den smittar av sig över lilla Arvika snart också! :)



Ps. Du får godkänt, såklart! ;)

2010-03-24 @ 17:30:49
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: kim

jaa, det känns som att alla alltid är på sunday ;) haha. det är populärt, och soppan är ju jättegod faktiskt :D

Fina kläder du hade köpt, klart man måste shoppa lite ibland :) hihi.

2010-03-24 @ 20:28:23
URL: http://kiimblombeerg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0