Jobb i massor men fortfarande sol

Ännu en solig vårvinterdag men fy vad kallt på morgonen, de rapporterade -18 grader i Arvika i radion i morse, fast vi hade -11 i Graninge och det räcker ju. Men när solen kommer fram under dagen så blir det skönt. Fram emot helgen har de i alla fall lovat varmare väder och kanske t o m plusgrader på natten.

Kom äntligen iväg på gympan i kväll och följde sedan med Maggan och simmade 500 meter. Den senaste veckan har jag känt mig spänd i både rygg och nacke, vilket jag tror beror på lite för mycket arbete och stress just nu. Just därför var det nog extra viktigt att jag prioriterade mig själv ikväll, för jag vet ju att jag mår mycket bättre då.
Jag har fortfarande inte rättat klart svenskuppsatserna (nationella provet i nian) och dessutom utfördes första delen av engelskan idag. Det blir alltså ännu mer att rätta! Även om jag gillar mitt jobb väldigt mycket så känns det ibland som om det hela tiden läggs saker på hög och man blir aldrig riktigt klar med något.

Jag har också pratat med en ledsen dotter idag som upptäckt att någon har hackat sig in på hennes mail och facebook-adresser och ändrat lösenord så att hon inte kan komma in. VAD ÄR DET FÖR EN IDIOT??? ÄR INTE SÅDANT OLAGLIGT OCH STRAFFBART? Och jag förstår inte vad vitsen är att göra något sådant förutom att göra livet surt för den som drabbas. VEM KAN VARA SÅ GENOMRUTTET ELAK? Jag bara undrar??????

Nej, nu måste jag tala om något roligare. Jag undrar om det är någon mer än jag som skrattar gott åt den danska serien på TV på söndagkvällarna, Livet på Lärkevej? Om inte så kan jag rekommendera den varmt. För det första så får man lyssna på härlig danska och dessutom skratta åt många dråpliga situationer. Danskar vet verkligen hur man gör bra teveserier. Dessutom finns världens godaste wienerbröd i Danmark. När vi var på Bornholm för några år sedan så åt vi wienerbröd med chokoläääääde varje dag nästan. Och så gick jag nog upp i vikt 2-3 kg också, men det var det värt. Bornholm är också en ö som jag varmt rekommenderar att besöka, där var det jättefint och trevligt.

Och här hade jag förstås tänkt lägga in bilder från Bornholm men jag kan inte hitta mappen som de finns i. Men däremot hittade jag lite sköna bilder från Thailand (hösten 2008) vilket inte heller går av för hackor. Vilken skön semester vi hade:






Kommentarer
Postat av: Elin

Har mejlkontakt med en svensk kundsupport på hotmail..och kan ni gå in på: www.whatismyip.com, så kommer det upp ett nummer som ni ska kopiera och skicka till mig. Skriv det på skype så bara jag kan se det. jag hoppas det löser sig.



Ringen var cool va? :) och läppstift har jag använt förut, i ljusa färger.. ville testa en knallrosa ;D Såå.. så onödigt var det inte!

2010-03-17 @ 22:24:20
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: Elin

och förresten.. jag har lagt undan 50 dollar, precis som jag sa att jag skulle göra varje vecka, så det är lugnt :)

2010-03-17 @ 22:25:37
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0