Earth hour, regn och ny bil

I lördags släckte vi alla lampor en timme mellan 20.30 och 21.30 för att värna om miljön enligt uppropet från Earth hour. Det var faktiskt riktigt mysigt att se på Millenium med en massa värmeljus tända, därför lät vi bli att tända lyset också efter 21.30.
På dagen besökte jag den nyinvigda Mansion/Affection på Storgatan i Arvika. Oj, vad fint de hade fått det, betydligt rymligare och ljusare lokaler än förut. Grattis!
I fredags överraskade Anders mig med att vi skulle åka till Sunne och titta på en ny bil. En röd Subaru Legacy blev det, och så här ser den ut:





Vi är ju vana att ha kombibil så lite liten känns den ju. Men oj vilket drag det var i den när vi åkte till Karlstad på söndag för att köpa bröllopsgåva (försenad) till svågern och svägerskan.
Bilen är automatväxlad men väldigt trevlig att köra, den känns lite sportig och tuff, faktiskt! Och vi behöver ju inte ha så stor bil nu när det oftast är vi två.

Denna vecka har vi temadagar/Centralshow på skolan så mitt arbetslag tillbringade dagen i Rackstabacken. De som hade skidor och pulka med sig hade en kul dag, tror jag. Det är faktiskt roligt att kunna umgås med sina elever på ett annorlunda sätt ibland i stället för de vanliga situationerna med lektioner. Vi grillade korv och hade en allmänt mysig dag tillsammans. Tack alla som såg till att dagen blev bra!

Idag var jag återigen på körövning med Marie. Det var två veckor sen sist och det kändes faktiskt att jag inte hade sjungit på ett tag. Tyvärr var vi bara fyra där men övningen var desto mer givande. Marie gnuggade oss ordentligt genom de sånger som vi har på vår repertoar, t ex "Summertime" och "Sol, vind och vatten". Fastän vi var så få så tyckte, i alla fall jag, att det lät riktigt bra.

Tänk att nu närmar sig mars månad sig slutet och i slutet av veckan har vi påskhelgen att se fram emot. Jag gillar faktiskt påsken eftersom den är mycket mer kravlös än jul och att man kan också se påsken som en slags port mot vår och ljusare tider.
Under helgen har jag påskpyntat litegrann. Jag tog in ris där jag hängde både gammalt och nytt pynt. Men vad hände..... nästan direkt? Jo, vår katt Ivan är så fruktansvärt nyfiken så hon kunde naturligtvis inte låta blir utan hoppade upp och rev omkull vasen så att allt hamnade på golvet!!!! Dumma katt!!!! Men som tur var så gick inget sönder så jag kunde ordna till det igen, och så här ser min fina påskkonstellation ut:


Kommentarer
Postat av: ELin

Haha, ska du börja gilla all min musik nu eller? Bra det mammsen!



Asså, vi åt inte så mkt, men på restaurang äter jag ju alltid mycket, jag gillar att äta ute :P Sen så är jag i ett nytt land och då vill jag prova allt nytt ju! :P

hade en toppen helg!



Bilen ser ju inte så pjåkig ut :) typiskt att det går för sig att skaffa ny bil nu när jag flyttat :P

Hur tycker du det är att köra automat nudå, du som alltid varit så anti det? :P

Jag älskar det, haha. dock gillar jag inte ljudet av det, tycker ljudet av växlandet är skönt på manuella bilar!



Härligt att Ivan är i farten igen, inte fel!

<3

2010-03-30 @ 03:38:38
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0