Äntligen påsklov

Idag har jag jobbat sista dagen innan påskhelgen och påsklovet, sköööönt! Egentligen ska jag vara ledig, nästan hela dagen, på tisdagar men istället tog jag hand om rester av nationella provet i engelska och så hade vi (SAMO) möte med rektorn i eftermiddag. Därför var jag på skolan före klockan 08.00 i morse och kom inte hem förrän 17.00. Men förhoppningsvis kan jag bli kompenserad för detta senare.

Imorgon ska jag handla inför påsken och gå in på Resia så att de får hjälpa oss att boka biljetter till NY i juni. Vi har tittat på internet, jag vet inte hur många gånger nu, men som vanligt kan inte pappa bestämma sig för vilken resa vi ska ta. Den där "braiga" resan som vi hittade för någon vecka sedan finns naturligtvis inte kvar, men det finns fortfarande ganska billiga resor att boka. DET HANDLAR BARA OM ATT BESTÄMMA SIG, ELLER HUR!!!!!!!!

Såg nyss ett program på TV, Kobra, som handlade om ögruppen Maldiverna i Indiska oceanen och som håller på att sjunka. Där envisas de med att bygga tiovåningarshus eftersom de har så liten yta att bygga på, med den följden att husen intill spricker. De har också gjort dykningar under ön Male och sett en otroligt lång och bred spricka. Ja dit ska man nog i alla fall undvika att resa. Stackars människor, vart ska de ta vägen?

Mina tankar går till Christian och hans ressällskap på Koh Samui (Thailand) just nu. Jag hoppas att de har det varmt och skönt och att de kommer att ta sig hem på ett tryggt och säkert sätt. Välkomna hem!

Här kommer en bild från Thailand när vi var där i november 2008:


Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt med påsklov mamma! Det förtjänar du! Hoppas eran helg med skidåkning blir super bra och förhoppningsvis med solsken! :)

Jag har inte haft tid att svara på ditt mejl än, men det kommer!



Idag har jag firat "passovern" här, ÄKCLIGASTE måltiden ever, men det var spännande..haha, typ.

Dock saknar jag ÄGG och gravad LAX och den gula påsken hemma (faktiskt!).



GUD va kul att ni kommer hit i Juni! Ni kan ju mejla datumet direkt, så jag kan prata med Ruthie och planera in. Ska försöka ta min lediga helg (har en ledig helg en gång i månaden), samtidigt så de inte blir för många lediga dagar av min semester, plus kanske.. 3 dagar av mina dagar. Såå blir det ändå 5 dagar tillsammans?!



LOVE YOU! / Dottir

2010-03-31 @ 06:38:17
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0