Sveriges nationaldag

Även om dagen i går var lite kylig så var kvällen helt underbar. Vi kunde sitta ute på altanen till efter 23.00. En ljum och skön sommarkväll i juni. Det bästa av allt nu är ändå ljuset, det blir aldrig riktigt mörkt på kvällen och natten.

Idag är det exakt 10 dagar kvar tills vi åker och hälsar på vår dotter Elin i New York. Det ska bli SÅÅÅÅÅÅ KUL!
Det är första gången jag besöker NY och USA överhuvudtaget och jag tycker att det ska bli mycket intressant. Men det roligaste av allt är naturligtvis att få träffa dottern som varit där sedan 1 mars.

Idag är det 6 juni och Sveriges nationaldag! Eftersom vi inte firar denna dag på något speciellt sätt så känns det ändå som en vanlig söndag.
Vaknade tidigt, kl 07.00, och då var det lika bra att gå upp. Vi ska åka ut till golfbanan och gå en runda under dagen. Det får bli vårt nationaldagsfirande.
Det är lite mulet just nu och inte så varmt, perfekt golfväder.

Förutom ljuset och värmen i juni så är det också helt fantastiskt med alla blommor som doftar och är så vackra. Här kommer ett litet potpurri av det som finns i min trädgård just nu:

Svenska flaggans dag den 6 juni (från Bäcken, Lersjöfors Sunne)

Blommande prydnadsapel!

Penséer i svenska flaggans färger!

Löjtnantshjärta!

Min vackra vita Rhododendron (som blommar vartannat år) med stora
knopp som snart spricker ut i blom!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så härligt att äntligen få komma till USA och träffa henne! Krama henne från mig med / Elins usa-kompis Jonna :)

2010-06-17 @ 18:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0