sommar, betyg och schlager

OJ, OJ, OJ!!! I dessa tider vet man verkligen att man lever!!
Nu ska allting ske samtidigt som man ska försöka att njuta av sommaren och vädret också! Det är nästintill omöjligt ska jag säga.

Men ingenting kan stoppa mig från att försöka ha roligt under tiden!!! Och det har jag tack vare mitt deltagande i kommunkören som jag gick med i förra året. Det var en friskvårdssatsning från kommunen. Målet var då att vi skulle delta i Körschlagern i Karlstad. Förra våren var vi ca 16 personer som deltog. I år har kören, tyvärr, decimerats till ca hälften. Men tack vare att vi slog ihop oss med en kör i landstingets regi så bildade vi kören KomLiv och kunde därför delta även i år!!! JÄTTEROLIGT!
Här kan ni läsa mer om kören och tävlingen http://nwt.sehttp://nwt.se/karlstad/article718304.ece 

I fredags gick jag och Tomas, min mentorskollega, med vår klass 9D på Centralskolan för att äta lunch på Gate Gästgiveri. Det var en vacker dag och mycket god mat fick vi. Eleverna i klassen var väldigt inställda på ända sen sjuan att samla in pengar på olika sätt så att vi ev. skulle kunna åka på en resa i nian. Nu stannade tyvärr engagemanget mest bara vid enbart prat......????!!!!! Men, de hade i alla fall tillräckligt med pengar så att vi kunde gå ut och äta tillsammans. TREVLIGT!!
Vår klass är en samling mycket angenäma, duktiga, pratiga och framför allt TREVLIGA elever! Tack för att ni är som ni är!!!


Marie, vår härliga körledare, i spexartagen innan tävling!
Läs mer i artikeln som jag bifogat ovan!


Några av mina trevliga tjejer i klass 9D i väntan på mat.

Hugo, som frivilligt ville var med på samma foto som sin lärare!!??


Mätta och glada elever som snart släpps fria efter nio års grundskola.
LYCKA TILL ALLIHOP! JAG TYCKER OM ER OCH KOMMER ATT SAKNA ER! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0