Fotbollsturnering och centriadencykling

Nu märks det väldigt tydligt att det är sista skolveckan och att det sjunger på sista versen!
Igår, måndag, hade elevrådets styrelse arrangerat en fotbollsturnering där vinnande klass fick möta lärarlaget. Det märktes också tydligt vilken generation våra elever tillhör. "Allt som är kul kan vi ordna, men ingen behöver planera....!!!" TYP! För det var inte någon speciellt välplanerad aktivitet. Och, som vanligt, så tröttnar alla som inte är med och spelar och vill bara gå hem!!?? Synd, för man skulle nog kunna göra denna aktivitet så mycket bättre och roligare, om man tänkte till lite mer och under en längre tid innan.

Idag var det sista momentet av Centriaden. cykla runt Racken! Detta är i alla fall en aktivitet som jag gillar. I tre eller fyra år nu så har jag varit med och cyklat. Jag och två kollegor bildade eftertruppen för att samla upp de sista eleverna och för att se till att alla kom i mål.
Vi hade också tur med vädret! Innan hade de lovat skurar, men vi klarade oss utan något regn. SKÖNT!

Tidigare under dagen hade jag också möjlighet att närvara på min klass bildlektion. De redovisade sina bilder av sig själva. Väldigt fina och färgglada bilder! Dessutom hade de fått skriva dikter på svensk-lektionerna och en del av dem läste upp dem också! Ett mycket kul och lyckat samarbete bild/svenska tycker jag! Egentligen borde det finnas utrymme till mer av sådant samarbete, tycker jag.

När jag kom hem så planterade jag blommorna som jag köpte igår! En stor vit hortensia kommer att bli vacker vid ena entrén. Men det blir nog bäst att sköta den ordentligt för den var inte billig!
Dessutom planterade jag mina sedvanliga röda kaskad (en slags hängpelargoner) på altanen. Jag brukar lyckas med dem, så varför överge ett vinnande koncept?
Förutom dessa "köpeblommor" så har jag snart en massa annat som blommar i trädgården. T ex så är min stora gammaldags rosbuske på gång "Poppius", kaprifolen som bildar portal vid entrén och min fina vita rhododendron (som jag nog pratat om tidigare). Ja, man kan nog säga att luften nästan dallrar av alla dofter från blommande buskar och träd just nu. Finare än så här blir det nog inte!


Kommentarer
Postat av: Elin din dottiir

HejHopp!

jajjamensan, fisen fyllde här om dagen, kanske var en blandning av student och födelsedagsinhandlande skulle jag gissa på!

Shit, det var ett år sedan jag tog studenten, känns sjukt!



Vilken tur att kortet kom fram. jag skickade det dagen efter morsdag, skulle ha skickat det tidigare men det glömdes liksom bort, men bättre sent än aldrig!

Snart ses vi hörru! Puss o kram

2010-06-09 @ 20:10:27
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: Elin

:) Va bra!

Åh, jag som saknar Ivan så mycket!! Nåja, får väl vänta 9 månader till..

2010-06-14 @ 19:27:33
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0