Nyttigt och onyttigt

Eftersom jag är ledig och Anders jobbar så blir det jag som får göra det nyttiga här hemma. Det innebär bl a att jag nu, ÄNTLIGEN, är klar med att måla huset. Därför är jag också ganska trött på att vara nyttig nu och tänker även tillbringa dagarna med annat innehåll.
Ett sådant "onyttigt" innehåll kan bl a vara att spela golf, läsa böcker och sola och bada. Än så länge så tycker jag att det svenska sommarvädret har varit helt perfekt för samtliga ovanstående aktiviteter.
Eftersom jag hittills bara sysslat med utomhusnyttigheter så var det i dag dags att ta itu med inomhusgörat. Därför har jag ägnat i princip hela dagen, passande eftersom det har regnat och varit svalt väder, med att städa inne. Det behövdes kan jag säga!! Men ack vad nöjd man känner sig när det är gjort!!

I morgon har de lovat bättre väder igen. Så därför tänker jag göra trevliga saker för min egen del då. Eventuellt börjar jag dagen med en promenad för att senare, beroende på väder, åka och bada eller lägga mig och läsa en bok. DETTA ÄR SOMMARLOV!!


Min fina Poppius i full blom (tyvärr redan utblommad!)

Vackra pioner (som också har blommat klart nu)

Min lilla Rhododendron som jag planterade ifjol, alldeles full i blom!

Beware of the wildlife in Central Park, NY!
(Det vildaste vi såg var halvtama ekorrar överallt!!??)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0