Höststart efter lång sommar

Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte bloggat på väldigt länge nu!
Men sommaren har så mycket annat att erbjuda än att sitta framför datorn.
Här kommer en kort resumé av vad jag sysslat med under den långa härliga sommarledigheten.

I mitten av juni hälsade jag på min dotter i New York. Mer om detta kan ni läsa i tidigare blogg.
Den gångna veckan har Erik, Elins bror, varit och besökt henne också.
Till alla som inte varit i NY så kan jag varmt rekommendera det. Det är en fantastisk stad att uppleva.

Veckorna efter midsommar och början av juli var vädret mycket bra och lämpade sig väl för både nytta och nöje. Jag hann måla färdigt den del av huset som inte hanns med ifjol. Det fanns även tid för sol och bad.
Tack Karin och Stellan för att vi får komma till ert lilla paradis vid Räköken!

En regnig daq, fast varm, sammanstrålade jag med mina arbetskamrater Gunilla och Erika för en liten eftermiddagstur till Koppom! Där tittade vi på alla vackra rosor i rosariet som finns där. Faktiskt så går det att göra trevliga saker även med paraply och gummistövlar.
När solen tittade fram så besökte vi hembygdsgården i Järnskog och fick lite kultur i form av en konstutställning samt kaffe och våfflor som smakade mycket bra!

När så äntligen Anders fick semester i slutet på juli så blev det faktiskt nästan bara golf för hela slanten. För det mesta har vi spelat på Kingselviken. Men vi har också hunnit med rundor både i Eda och Kongsvinger.
Semestern avslutades med en vecka i Idre tillsammans med våra goda vänner Lena och Lennart. En mycket trevlig vecka med både golfspel och gemenskap.

En solig onsdag åkte vi tåg till Oslo över dagen tillsammans med P-O och Viola. Vi tittade på det nya, fina operahuset och blev nästan snöblinda på kuppen. Det vita marmortaket blev mycket skarpt för ögonen i det soliga vädret. En trevlig dag med strosande på Karl Johan och Akers Brygge. Oslo är en mysig stad som ligger lagom långt bort för ett dagsbesök. Kom bara ihåg att ha mycket pengar med eftersom allting är dubbelt så dyrt som i Sverige.

Som ni märker så har jag hunnit med att göra en hel del denna sommar och jag är mer än nöjd med ledigheten. Jag tycker att jag har varit ledig länge och känner verkligen att jag har fått vila ut ordentligt.


På bryggan vid Räköken

Arbetskamrater på eftermiddagsrundtur

Vackert löv efter regn

Operahuset i Oslo i vit marmor

Sol+marmor = bländande vitt!

Fin utemiljö på Akers brygge i Oslo

Anders har förväxlat årstiderna (förknippar Idre med vinter)

Så här vackert är det i Grövelsjön

Lena och Lennart njuter av sensommarsolen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0