Varmt = sol, kallt = mulet

Nu skiftar vädret verkligen från dag till dag med +/-10 grader ca. Igår var det en underbar vårdag med sol och värme för att idag återvända till mulet och kyligt.
Passade på att ta min skogspromenad i det vackra vårvädret igår. Fåglarna spelade och citronfjärilarna fladdrade omkring som galna. Jag skulle försöka fånga en fjäril på bild men det gick naturligtvis inte, de var alldeles för fladdriga.
Däremot ska jag visa på bild vad torrt det redan har blivit på stigen. Jag önskar också att jag kunde ha ljudupptagning på min kamera så ni kunde få höra vilket liv det börjar bli på fåglarna nu.

Idag besökte jag Erika som bor på landet. Vi pluggar ihop och hade bestämt oss för att ge varandra feedback på varandras inlämningsuppgifter.
Erikas svärfar Gösta kom också på besök. Han och jag har jobbat ihop i ett tidigare liv så vi känner varann väl. Det finns alltid något gammalt minne att prata om när vi träffas, mycket trevligt!
Sedan gick jag och Erika ut för att titta på de söta lammen......vidare kommentarer känns överflödiga, se bara på mina bilder så förstår ni. DOM ÄR SÅÅÅÅÅÅ SÖTA!!


En skogsväg om våren!
Tussilago i full blom!



Tre små sötnosar!

Erika med ett svart litet bagglamm!

Rusning till knäckebrödsutfodringen!

Kommentarer
Postat av: Elin din dottiir

Tack mamsi!

:)

idag har jag lärt mig att halsbränna heter "heartburn". Låter genast mkt mer allvarligt på engelska!

Gud vilka söta får Erika har, fukskigt! Du får hälsa henne att de var bedårande!

Jag funderar också på vad en sopgubbe tjänar här.. trevliga är de iafa, och du har rätt. det är skönt att vara omringad av trevliga och positiva människor! MISS YOU; MUM!

2010-04-29 @ 01:59:48
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: Elin din dottiir

Haha, jo han är rolig.

förut sa han " You're a fart" och jag bara "What, whyyy?!".

Och han "because i love you, and I love farts" :P



FF är föräldrafritt. Mamma då!

yes, ruthie fylller år imorgon så de ska ut och äta ikväll plus gå på en show!

2010-04-29 @ 17:21:55
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0