Varma vindar, sol och lite filosofi

I morse var det riktigt varmt ute när jag cyklade till jobbet och kunde klara mig med vårjacka och inga vantar. Testade min inlämningsuppgift i SVA-kursen på mina elever idag och tyckte att det gick riktigt bra. Facit fullt ut och utvärdering får dock vänta tills i morgon, eftersom vi inte hann klart idag. Uppgiften gick ut på att spela ordmemory. För att få ordparet skulle dom förklara orden och koppla ihop dem med texten som vi läser. De var lite tvekande till att börja med men när de väl kommit igång så blev de riktigt engagerade. Kul!

Efter jobbet var det fortfarande varmt och fint ute. Därför tog jag min sedvanliga stavtur i skogen. I vanliga fall brukar jag lyssna på en talbok, men nu har jag bestämt mig för att lyssna på naturen istället. Det är full fart i skogens barnkammare kan jag tala om. Tyvärr så stördes fågelsången idag med ljuden från Arvika skytte som tydligen hade skjutövning ikväll.

På tal om ljud så blir man tyvärr påmind om att man blir äldre. Mina elever påpekade idag i skolans bibliotek om ett ljud som jag inte hör. "Men Maj-Britt hör du inte ljudet?" Nej, det gjorde jag inte! Jag vet att mina barn har testat detta på mig för flera år sedan också. Det är ett mycket högt ljud som ungarna sätter på på telefonerna och som dom kan höra men inte vi som är äldre. Läskigt! Jag vet att jag iallafall senaste sensommaren kunde höra syrsorna!!! Men det återstår väl att se hur länge till man gör det?

I morgon är det Valborg och våren ska sjungas in! Jag brukar inte gå på något Valborgsfirande men kanske man skulle bryta den trenden i år om vädret är fint! Annars är det ganska trevligt att sitta i solen på altanen också förstås! Jag får återkomma senare om vilket beslut jag tog i denna fråga. 

Kommentarer
Postat av: ELin

Jaaa :D usch va spännande..du vet ju hur nyfiken jag är, så det kryper i fingrarna som tuuusan nu!! :P Ska hålla mig.

Vad kul med boken, ser jag fram emot :D

Är sjukt sugen på dumle, surt & blandat och marabouchoklad med helnöt i :P

Att få paket lyste upp hela min dag :D



Låter härligt med naturljud hörru, synd med skyttet i bakgrunden :)

Skönt att värmen kommer sakta men säkert till er också :D



Miss u!

2010-04-30 @ 03:10:17
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: A-K (eng.kollega...)

Ja, lammen var verkligen söta!Det var kul att läsa det du skrivit! Ha en trevlig Valborg1

2010-04-30 @ 13:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0