Slit, studier och snö

Och jag som trodde att vintern äntligen var över och att våren var på väg i stora steg. Men ack, vad vi bedrog oss allihop. Det verkar som om vädret jävlas med oss och låter oss plågas av längtan så länge som möjligt. Nej, nu vill jag ha sol och värme........VILL HA!!!! Känner mig som en tjurig och trotsig unge, men det står jag för!

Veckan började med rivstart på måndag då jag tog emot mina 9:or i grupper hela dagen för det muntliga provet i engelska. Jag måste säga att jag är stolt över dem, de är SÅÅÅÅ DUKTIGA! Vad spelar det för roll om inte alla har så lätt för sig vid skriftlig produktion med rätt grammatik och ordval.....? det är ju faktiskt detta som är viktigt. Kan man inte få fram det man vill säga muntligt så är man verkligen handikappad i denna globala värld som vi nu lever i. Tack för att ni finns 9BD, ni kommer att klara er bra i livet!

Tisdag pluggade jag halva dagen och andra halvan var jag på skolan. På min lektion i engelska, sista för dagen, vräkte snön ner........typiskt aprilväder. Sedan hade vi arbetslag som idag fick ägnas mestadels till elevvård.
När jag kom hem tänkte jag gå ut en sväng, men hur det blev så tog jag i stället itu med världens största tvätthög som legat i flera veckor nu. När jag var klar med det så tyckte jag att klockan var för mycket för att gå ut.

Onsdag, idag alltså! I morse vräkte snön ner ännu mer än igår så att det t o m blev alldeles vitt på marken. Usch, va deprimerande det är!
Skulle sätta mig och plugga men blev ideligen störd av telefonen. Först ringde min kära kollega Erika (samtidigt ringde mobilen "okänt nummer").
Därefter ringde en j...a försäljare (säkert "okänt nummer") av tvättmedel som absolut ville tvinga på mig två 15 kg hinkar med tvättmedel. Till detta skulle jag GRATIS få både diskmedel, sköljmedel och tvål och gud vet allt. Tre gånger fick jag säga nej tack med argumentet att vi nu bara är två i hushållet så jag behöver inte så mycket medel. Dessutom så vill jag kunna köpa och byta till det tvättmedel som jag vill utan att behöva vara låst med två hinkar som kanske varar i flera år! Nåja, till slut blev jag av med honom i alla fall. Jag blir så trött på dessa telefonförsäljare så jag kan spy. Vi har visserligen NIX telefon, men eftersom vi äger en jordbruksegendom så kan dom ringa till oss i egenskap av företagare.

Nej, nu har jag suttit inne hela dagen så jag tänker passa på att gå ut nu och få lite frisk luft. Först ska jag gå bort med resten av lövhögarna och sedan ska jag ta en längre promenad med stavarna. Antagligen går jag upp i skogen. För en vecka sedan var det fortfarande både snö och is kvar på vissa ställen. Det ska bli intressant och se om det är borta nu!!??

Här kommer några bilder på hagel och snö i april:


skulle föreställa hagelskuren i måndags.... men det syns inte


här syns det iallafall hur det snöade tidigare idag och även här...


Kommentarer
Postat av: Elin

Ibland måste man få komma underfund med saker SJÄLV.. inte bli push:ad till att bli klok, utan hitta klokheten själv!



Synd att det snöar. HAHAHAHAHA :P

Här lyser soooooolen och VARMT är det :D

2010-04-21 @ 20:47:02
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0