Skärtorsdag 1 april och ymnigt snöfall

Äntligen kunde jag sova bra inatt och gick upp klockan 9.00. Mysigt påskväder med jättestora snöflingor som vräkte ner. Som tur är så är det så milt nu så det smälter bort nästan genast.

Efter frukost och lätt sudoku följde jag min plan och satte igång med att städa. Det är väl konstigt, fastän vi nu bara är två så blir det en del att plocka reda på ändå. Och dammigt och smutsigt blir det fastän vi knappt är hemma under veckorna. Men man känner sig nöjd efteråt när allt är klart, och så vände jag inte upp och ner på allting heller eftersom vi knappt är hemma under helgen.

Om en timme ca, 18.30, ska vi ta en promenad till Carlssons. Det är vi i Italiengänget som ska träffas och ev göra upp lite mer planer inför resan. Det blir trevligt! Hoppas att det inte blir alltför sent och alltför mycket vin eftersom vi antagligen går äggpromenaden i morgon så som traditionen bjuder.

Visar här lite bilder på snöfallet idag och hur fint det blev när jag hade städat klart och påskpyntat. Vad tycks?


Stora snöflingor på mina påskfjädrar skärtorsdag 1 april


Ny påskduk och fina tulpaner!


Påsken i vardagsrummet får gå i turkos

Förresten här kommer några roliga aprilskämt från radio och tidningar idag:

 ABBA ska uppträda i Löfbergs Lila Arena i Karlstad till hösten och biljetterna kostar 100 kronor.

Från 1 juli i år kommer en lag som tillåter bil+husvagn på vägarna endast mellan midnatt och 06.00.

Från och med nästa år så kommer inte de vanliga radioapparaterna att fungera längre, man blir helt enkelt hänvisad till att lyssna på datorn. Man kan lämna in sin radioapparat och få 1000 kronor som start till en dator.
Har man fler radioapparater så får man 100 kr för dem.

En kommun i Sverige (minns inte vilken) erbjöd alla sina kommunmedborgare ett par gummistövlar för att vara förberedda på vårflod och översvämningar som kommer. Tyvärr så går stövlarna bara upp till vaden så man kan inte garantera att de kan gå torrskodda. Däremot kunde de erbjuda vaccin mot svininfluensa eftersom det finns många doser kvar i lager (dvs om man är rädd för att bli förkyld p g a vätan). 

Kommentarer
Postat av: Elin

Hoppas ni får trevligt hos Carlssons!

Ser trevligt ut hemma! Dock såg vädret mindre trevligt ut hörru.. haha. :P usch. idag skiiiner solen här, mycket nice!

NU ska jag till affären och köpa brevpapper och vykort och grejer så jag kan överraska lite folk hemma! :)



Puss o kram!

2010-04-01 @ 19:45:33
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0