Ljust men kallt

Det är skönt på morgnarna när man cyklar iväg till jobbet eftersom det är så ljust. Däremot så är det inte så kul att man måste ha vantar och mössa på sig. Men jag har hjälm och får tyvärr inte plats med mössa under så det är faktiskt ganska kallt åt öronen.

Det är kanske ändå mer besvärligt för de som envisas med att åka bil eftersom det är ett tjockt pansar med is på bilrutan!

Igår så gick jag min vanliga promenad med stavarna upp i skogen. Snön och isen från förra veckan var borta och det hade faktiskt torkat upp riktigt bra. Endast ett fåtal ställen var blöta och geggiga så man får gå på sidan om. När jag hade ca 1/4-dels väg kvar att gå så började det att snöa för att strax därefter övergå i hagel. Dessutom så blåste det kallt så jag var rejält blöt och kall när jag kom hem........mysigt! Tala om aprilväder alltså!

Här kommer ändå några bilder som bevis på att våren är på väg (kanske)??

Några vitsippor på andra sidan staketet hos grannen (något frusna men ändå!!):



Begynnande knoppar i syrénhäcken:


Lite snö kvar i spåret i skogen:


En knäpp bild på mig själv framför datorn kl 22.34 när jag sitter och bloggar:

Kommentarer
Postat av: Elin din dottiir

Haha, där ser man. Dock käkar jag M&M's med peanutbutter i här. Sjukt gott1 När ni kommer hit får vi verkligen ta ett varv på M&M's högkvarter! :D



Fin du är, mammsen! <3 Puss o kram!

2010-04-23 @ 04:09:09
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: ELin

TACK!

Jag älskar hon som skrev den boken.. så den är efterlängtad!

Du får gärna skicka med lite (mycket!) smågodis och marabou.. och HÄFTMASSA också om du vill :D Älskade mamma <3

2010-04-27 @ 03:24:21
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: John Doe

Kul blogg, kul också att du fångade vårens framträdande på pixlar.

Mycket imponerande, till så många nivåer.

2010-04-27 @ 09:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0