Hektisk vecka

Denna vecka har det verkligen varit fullt upp att göra.
Måndag: vanlig arbetsdag igen efter att ha varit ledig i en och en halv vecka!

Tisdag: pluggdag! Sedan till skolan på eftermiddagen för en lektion. Personalkonferens och arbetslagsmöte. Därefter hade jag stämt möte med en kille som ska hyra Eriks lägenhet. Blev kvar i lägenheten och började städa!

Onsdag: 8.00-16.00 städade hela dagen i Eriks lägenhet.

Torsdag-fredag: närträff i Karlstad för kursen som jag läser. Två mycket trevliga och givande dagar! I och med detta så går vi nu in på sista delkursen och därefter har jag klarat SVA kurs A (30hp).
En del pratade om att fortsätta läsa B-kursen till hösten, men jag avvaktar nog med den tills vidare. Annars känns det lockande att fortsätta att läsa, men som sagt inte just nu. Jag får nya sjuor till hösten och det brukar vara en del jobb innan allting flyter på med en ny klass.

Lördag: Anders åkte till Sunne och jag fortsatte att städa Eriks lägenhet. Jag blev klar och meddelade hyresgästen att han kunde få flytta in när han ville. Han kom senare och fick nyckeln och verkade mycket nöjd att han kunde få flytta in. Sammanlagt har jag lagt ner ca 15 timmar på att städa, så nu känner jag mig ganska nöjd med det. Det är bara det att det skulle behöva städas hemma också, men det vet jag inte när jag orkar ta itu med??

Söndag: idag passade jag på att jobba lite ute i trädgården. Eftersom vi aldrig krattade löven i höstas så finns det en del att göra. Skapligt väder på förmiddagen men på eftermiddagen blev det blåsigare och flera hagelskurar kom in. Ikväll är det inte mer än några plusgrader ute, burrr va kallt!!!!

Söndag kväll och snart dags att gå och lägga sig! I vanliga fall börjar jag inte förrän 9.55 på måndagar men i morgon ska jag ha nationellt prov i engelska hela dagen, muntliga provet. Det innebär att jag kommer att sitta med grupper mellan 8.00 och 15.00 och lyssna och bedöma när de pratar engelska. Det brukar vara ganska ansträngande, men också givande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0